Sorglig men bra !

Jag gick på en fest, mamma. Jag gick på en fest, och jag minns vad du sa. Du sa åt mig att inte dricka, mamma. Så jag tog en läsk istället.. Jag var stolt över mig själv, precis som du sa till mig att jag skulle vara, över att jag inte skulle dricka och köra. Trots att vännerna sa att jag skulle.. Jag tog ett bra beslut, och ditt råd var rätt, När festen äntligen var över och vännerna kört iväg, jag satte mig i min bil, säker på att komma hem välbehållen. Jag visste aldrig vad som skulle väntade , mamma. Något jag aldrig kunnat anat.. Nu ligger jag på trottoaren och hör en polisman säga. "killen som orsaka detta bilvrak var full" Mamma, hans röst verkar så långt borta. Omgiven av mitt eget blod, kämpar jag för att inte gråta. Jag kan höra ambulansen säga, "-Denna flicka kommer att dö" Jag är säker på att denna killen inte hade en aning. Eftersom han befann sig i ett drömtillstånd, när han valde att dricka och köra. Och nu kommer jag att dö... Så varför gör människor det, mamma. Även fast dom vet att det förstör liv? Och nu skär smärtan i mig som hundra knivhugg.. Hälsa min syster att inte vara rädd, mamma. Hälsa pappa att vara modig, och när jag kommer till himlen skriv "pappas flicka" på min gravsten.. Någon borde lärt honom att det är fel att dricka och köra. Om hans föräldrar hade gjort det, så kanske jag skulle fått fortsätta leva. Mina andetag blir kortare, mamma. Nu är jag riktigt rädd, detta är min sista stund Och jag är så oförberedd.. Jag önskar att du kunde hålla om mig, mamma. när jag ligger här och dör, Jag önskar att jag kunde säga att jag älskar dig , mamma. Jag älskar dig adjö..



Kommentarer

Vill du något?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0